Jadid Online
جدید آنلاین
درباره ما تماس با ما Contact us About us
خيابان هنر

برگزاری جشنواره هاى هنر در خيابان ها در شهرهای بزرگ دنيا مانند لندن و مسکو سابقه دارد اما در تهران اين برنامه تازه است.

اين برنامه امسال در قالب جشنواره تابستانی ۸۶ برای دومين بار به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری و با هدف ايجاد ارتباط اجتماعی بين مردم، آشتی مردم با هنر و بومی سازی فرهنگ از تاريخ  ۲۰ تير ماه برپا شده است.

اين جشنواره خيابانى  چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در يکی از خيابان های پر تردد تهران برگزار و مجموعه ای از فعاليت های هنری را پيش روی مخاطبان عبوری قرار می دهد.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران محل برگزاری اين جشنواره را روزهاى سه شنبه در روزنامه همشهری به اطلاع علاقمندان می رساند.

امسال در هر خيابان هنر بيش از ۲۴ سرفصل هنری پيش بينی شده که بيش از ۱۰۰ هنرمند در آن به هنرنمايی مى پردازند.

عمدتا در اين خيابان هفت کارگاه سفال، بافت، نقاشی، صنايع دستی ، نمايش، عکاسی و خطاطی به چشم می خورد که هنرمندان در قالب رشته های مختلف مجسمه سازی، نقش برجسته، سفالگری، رنگرزی، نقاشی روی بوم ، تذهيب، معرق و ... در اين کارگاه ها مشغول کار هستند.

معمولا از نخستين ساعات شروع به کار خيابان هنر عده زيادی از مردم به بازديد قسمت های مختلف آن می‌پردازند و رفته رفته بر جمعيت حاضر افزوده می شود تا جايی که بر اساس آمار اعلام شده روزانه بيش از هشت هزار نفر از اين برنامه ها ديدن به عمل مى کنند.

کارگاه های مختلف هر کدام جذابيت خاص خود را دارند از جمله کارگاه بافت که از نحوه رنگرزی پشم گرفته تا طراحی نقشه ، بافت فرش وگليم و گبه، پرداخت و رفوگری را به نمايش می گذارد و يا کارگاه سفال و مجسمه سازی که عمدتا هنرمندان اين بخش زن هستند و يا نقاشی بخصوص نقاشی روی زمين و ديوار، که بسيار هم مورد توجه قرار گرفته است. 

کارگاه های  ديدنی ديگر و برنامه‌های نمايشی مانند اجرای تئاتر خيابانی، نمايش عروسکی و پانتوميم و پرده خوانی نيز از جمله برنامه هاى امسال خيابان هنر هستند. روی هم رفته خيابان هنر پايتخت محيط بسيار مفرح و آموزنده ای را برای ساکنان اين شهر پرهياهو فراهم آورده است.

گزارش مصور شوکا صحرائى از اين برنامه را در اين صفحه مى بينيد.

 

 برای نصب نرم افزار فلش اینجا را کلیک کنید


 به صفحه فیسبوک جدیدآنلاین بپیوندید

ارسال مطلب
Home | About us | Contact us
Copyright © 2024 JadidOnline.com. All Rights Reserved.
نقل مطالب با ذكر منبع آزاد است. تمام حقوق سايت براى جديدآنلاين محفوظ است.